Страницы

Схема нереверсивного пуску двигуна з тепловим реле

 Схема нереверсивного пуску двигуна з тепловим реле


Про всяк випадок нагадаємо, що таке нормально відкриті (розімкнуті) АЛЕ, і нормально закриті (замкнуті) контакти НЗ.

АЛЕ – нормально відкриті – залишаються розімкненими поки до них не докласти зусилля (натиснути кнопку або ввімкнути електромагнітний привід) після припинення впливу впливу.

НЗ – нормально закриття – розмикаються від натискання чи спрацьовування приводу та повертаються у закритий стан після припинення впливу.

Нижче представлена ​​проста схема підключення пускача з керуванням від кнопок Пуск та Стоп.

Зверніть увагу, що контакти Пуск (АЛЕ), а контакти Стоп (НЗ). Розберемо, як працює ця схема пускача.

КМ 1 - це силові контакти, які комутують електродвигун (М), поки котушка пускача КМ відключена вони розімкнуті і двигун не працює.
КМ 1 БК – допоміжний (блок-контакт) дуже важливий для правильної роботи схеми, він механічно пов'язаний з магнітним приводом і підключений паралельно до пускової кнопки. Тобто струм до котушки КМ може текти через контакт пускової кнопки або через блок-контакт, або через обидва одночасно. Мінімальною умовою роботи магнітного приводу КМ є замикання хоча б одного з них.
"Пуск" - це нормально відкритий контакт кнопки, він включає привід;
С – це нормально закритий контакт кнопки Стоп – її натискання розриває ланцюг живлення магнітного приводу та відключає електродвигун.
Р – нормально закритий контакт теплового реле, якщо навантаження перевищить номінал, теплове реле спрацює і розімкне ланцюг управління.
Логіка роботи схеми магнітного пускача така:
 Якщо вихідний стан як малюнку, то натискання кнопки Пуск замикає ланцюг приводу котушки КМ1. Пускач спрацьовує. При цьому замикаються силові контакти КМ1 та контакт КМ1 БК – це означає, що якщо відпустити кнопку Пуск, двигун продовжить працювати. Адже виконується умова, щоб хоча б один із контактів КМ1 БК або “Пуск” був замкнутий.
Якщо натиснути кнопку Стоп, а вона включена послідовно в ланцюг із пусковою кнопкою та блок-контактом, то ланцюг розімкнеться. Схема контактора перейде у вихідний стан. Тому що при знятті напруги з котушки КМ1 розмикаються і силові контакти і блок-контакт КМ1 БК. Якщо кнопку відпустити, її контакти замкнуться, але живлення котушки КМ не відновиться, оскільки розімкнені КН 1БК і “Пуск”.
Якщо в процесі роботи двигун перегріється та спрацює теплове реле, привід відключиться. Контакт теплового реле Р також увімкнений послідовно і розриває ланцюг управління. Натискання пускової кнопки ні до чого не приведе доки теплове реле не охолоне і не поверне контакти Р у замкнутий стан.
Логіка послідовного з'єднання контактів кнопки Стоп і теплового реле Р в тому, що електричному струму ніяк не пройти повз них і схема пускача розімкнеться при спрацьовуванні хоча б одного з них.
У схемотехніці це називається логічним І – коли умовою роботи схеми є одночасний замкнутий стан І кнопки Стоп, І контакту теплового реле.
Тоді як паралельне з'єднання кнопки Пуск та блок-контакту є логічним АБО. Достатньою умовою спрацьовування схеми пускача є замикання АБО одного, АБО другого контакту.
Ми розібрали найпростішу схему, вона може бути доповнена сигнальними контактами, наприклад, горить лампочка на щиті, коли контактор увімкнено, та іншими функціональними поліпшеннями.


Комментариев нет:

Отправить комментарий